Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

The "Perfect" Guy

Jahaja. Ännu en dag fylld med möten och aktiviteter. Jag gör någonting som genererar information men ingen försörjning. Vilken bra start på bloggen, jag vet, det är fruktansvärt men vad ska man göra? Det är bara att bita ihop och se att vara glad och nöjd ut. Det är jag ju som en personlig sak liksom, det sker automatiskt så att säga. 
Godkväll!
 
Igår fick jag fantastiskt många visningar till bloggen. Det är fantastiskt att bara ett inlägg gav så mycket visningar och att många ens läste mitt inlägg om min så kallade oerfarna kunskap om kärleken som jag idag, inte förstått alls mig på konceptet av den enkla anledningen till att jag helt enkelt inte upplevt den så kallade romatiska biten i det hela och det har vi ju redan undersökt så varför prata om det igen?
Det är så intressant att jag valt att fortsätta undersöka denna unika upplevelse eller känslan som uppstår när man blir kär i någon person som man verkligen visat intresse för. 
 
Nu är det så här att jag tyvärr inte haft den känslan på ett extremt bra tag. Varför? Enkelt, det gjorde vi ju en analys på igår och kom fram till konklusionen att; jag definitivt inte är attraktiv och att jag dessutom är oerfaren. Det är nu som den tredje faktorn kommer in i det hela och det är som själva titeln till detta inlägg kommer att handla om; the "perfect" guy. 
Vem är då denna "perfekta" killen då? Vem är han? Vad har han presterat i livet och vad är det så speciellt med just honom? Då jag inte har en absolut aning om just detta kan vi åtminstone spekulera i detta. Jag tror jag nämnt detta tidigare i ett annat inlägg men jag minns inte men vi prövar oss fram i alla fall. 
Har ni hört talas om "The Alpha Male"? Om ni gjort det så behöver jag inte förklara så mycket mer om det men för er som inte vet vad detta handlar om kan jag dra åtminstone en liten kort sammanfattning om detta. Dock behöver det inte just betyda att jag har svaret på detta, som sagt, jag har för lite erfarenhet kring detta och det var under ett podcastinspelning som jag nämnde detta om just alfahannen-perspektivet. 
 
Vad jag förstått så är alfahannen, sedd ur ett människoperspektiv förstås, en människa som är född att vara ledare. En som utstrålar enorm karisma samtidigt som han är extremt duktig, fylld med rikedomar och är superattraktiv. Wow... Jag är inget utav det som nämndes nyss. Inte en chans! Det finns ingen chans på miljoner symboler att jag är något utav detta. Detta är vad man kallar för den "perfekta" killen.
 
Under inspelningen av podcasten vart jag enormt ledsen inombords (är just nu också i skrivande stund) för att jag inte på de föregående symboler jag nämnde, var den perfekta killen. 
Men vänta nu. Perfekta killen? Perfekta? Är det så att om man har några utav dessa kännetecken, en alfahanne? Den perfekta killen? Jag tror det handlar om två unika saker detta men om detta överensstämmer så är det extremt sorgligt att det ska vara så. Som sagt, detta är spekulationer i och med att jag inte vet så mycket om just detta ämne samt jag inte heller vet så mycket om den perfekta killen. 
 
För mig... Den perfekta killen är den personen som fortfarande utstrålar karisma, har en unik och fantastisk personlighet och dessutom är snäll. Rikedomar kan man helt enkelt skippa, det är vad som finns i insidan som räknas, brukar man ju säga och jag hoppas detta överensstämmer med verkligheten. Men tyvärr har jag inte upplevt det och har haft denna mentalitet hela livet. Det kanske kommer en förändring men just nu är den förändringen inte existerande. Dock är det pengar som lockar majoriteten tyvärr och detta är sant. Det sa till och med mina kamrater under inspelningen också vilket jag uttryckte ilska om att det egentligen inte borde vara pengar som lockar en till kärleken. Det är vad man som människa erbjuder en såsom den unika personligheten, karisman och välviljan. Man älskar sin partner för all evighet dessutom och man är som ett DREAM TEAM varje dag, varje månad, varje år tills dödens skiljer de åt.
 
Det var just så jag uttryckte mig under podcasten men då visade sig att mina kamrater inte höll med mig i den aspekten att det är omöjligt för en människa att ha ett sådant perspektiv. Men är inte det som är målet med ett förhållande? Det är bara synd att man har en sådan mentalitet. Hade jag haft en partner hade jag verkligen gett min framtida kvinna och partner för all framtid, den respekt som hon verkligen förtjänar. Det är så som enligt min bror uttrycker, våra indian-förfäder gjorde i Amerika. Man respekterade kvinnan för allt hon gjorde. Och det är precis så jag kommer att behandla min partner, med kärlek och respekt!  
 
Hmm. Intressant ämne verkligen. Jag skulle kunna fortsätta men jag tror jag gör ett break här om kärleken. Jag tror inte jag förstått ännu. Det kanske kommer men just nu ser det inte så ut att jag kommer att förstå. 
Godkväll och jag hoppas ni alla mår bra. Verkligen. 
Peace and love. 
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0