Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Ett händelserikt 2015

Goddag och mycket välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub. En blogg som inte längre varit aktiv eller en blogg som uppdateras alltför sällan men som av någon okänd anledning; fortfarande existerar sedan jag skapade den en sen höstdag i september 2008. Och trott eller ej, det är några som tittar förbi bloggen i alla fall enligt statistiken vilket förvånar mig då jag vet att jag sällan får några läsare även när jag ständigt bloggade, det när jag var aktiv förstås.
 
 
Tanken med bloggen var ju först och främst en idé som jag tänkte då att jag skulle ha det som en personlig dagbok med mina minnen, mina tankar och diskussioner samlade under ett tak men sedan skulle det vara även inslag med humoristiska intryck och att det skulle vara roligt och intressant för läsaren att följa med Eddie, en normal och vanlig kille från Arboga, på hans resa till framgång och lycka. Men det har inte alltid varit lätt. Eller ja, det har aldrig varit lätt och jag ska definitivt inte säga att jag är unik. Det är många som erfar liknande händelser eller liknande men vad jag försöker säga är att det var just det som var tanken med bloggen, en personlig resa till framgång.
Foto: Eddie 2008
Men det har aldrig varit lätt... Nej, vad är framgång egentligen? Och hur ser den ut för människan? Rättare sagt, hur ser den ut för mig? Framgång är ju synonym med lycka. Och lycka ger en människa trygghet och glädje. Och glädje mina damer och herrar, är det som vi människor är det vi strävar efter. Ett liv fyllt med glädje uppfyller harmoni i ens vardag och tryggheten att man inte känner någon form utav oro eller negativitet vilket är och borde vara på någon människas agenda. Hell, det är något som uttrycker det så kallade empowerment-känslan, en känsla när man helt enkelt är på topp. Men har Eddie funnit det nu eller är det fortfarande lika illa som det var eller har varit dessa närmaste snart 10 åren?
 
Glädje är egentligen ett tema jag tänkte ta upp under min nya idé till Eddiemans Fredagspub - The Audiologs där jag för mig själv, berättar lite om vad jag anser och tycker om ett specifikt ämne, i detta fall, glädje, fast i ljudformat. Det är ingen podcast utan snarare en audio-bok eller en audiolog där jag uttrycker mina åsikter och känslor så att lyssnare får ta del utav mina idéer. Som sagt, det är skillnaden mellan podcasten och audiologgen, att man är flera personer som pratar om ett tema och delar med sig utav sina visioner med folket som lyssnar på dessa. Jag brukar lyssna på flera podcaster via en internettjänst, helst på Youtube eller Itunes vilket fungerar alldeles utmärkt för detta. Och det kan vara allt om politik till spel etc.
[Ett händelserikt 2015]
Det tar tid att skriva en blogg som ska summera nästan ett helt år som nu passerat oss och vi befinner oss alldeles strax i februarimånad 2016. Tiden går som den ska egentligen och det visar ju sig med tanke på hur vädret har hittills sett ut hos oss; mörkt, iskallt och en massa nederbörd i form utav snö, snöblandat regn och sedan regn. Men våren gör snart sin comeback vilket gör dagarna lite ljusare och grönskan och glädjen lär ju återfinnas.
 
2015 har bestått mycket utav frustration, ilska, självständigt arbete och sedan jobb. Precis. Jobb. Helt otroligt men jag måste ju uttrycka mig offentligt nu när jag hållit detta ganska för mig själv en bra stund. Jag har ett jobb nu. Ett jobb jag är nöjd att prestera och leverera utan någon problematik och det passar mig alldeles utmärkt just nu av den enkla anledningen till att jag ALDRIG haft ett riktigt jobb förut. Och jag pratar inte om arbetsmarknadspolitiska program eller enheter. Nej, här snackar vi företag.
 
Trotts att jag fick en ganska så absurd start på året 2015 så slutade 2015 ganska så lyckligt i alla fall. Enligt mig var nog 2015 tuff men klart värt alla planeringar, tankar, brainstorming och det idéela arbetena som jag uppfyllde under 2015. Men sedan en sen vår 2015 vart det tyst igen och det av den enkla anledningen till att jag gick in i väggen. Jag vart snabbt deprimerad och såg ingen ljus någonstans. Allt vart extremt mörkt och jag gjorde inte mycket mer än att låta dagarna flyga förbi mig. Jag sökte ingen att prata med och jag sökte ingen hjälp what so ever... Jag kände mig svag. Men sedan kom det ett viktigt samtal i början av sommaren 2015 och det var det sommarlovsjobbet jag hade sökt till tidigare under våren. Började jobba sommaren 2015 och sedan vart jag tillsvidareanställd i augusti för ett väl presterande jobb. The rest is history.
Men trotts det glädjande beskedet att jag fick ett jobb tog det ytterligare två månader till innan jag vart nöjd med mina tankar då jag fortfarande var hemskt deprimerad, ledsen och rädd för att det inträffade så mycket negativt. Det värsta som dessutom kunde hända mig var när min cykel jag hade fixat fram tidigare den sommaren, vart stulen den första september 2015 då jag var på ett oroväckande personalmöte med jobbet. Jag minns verkligen den dagen. Den dagen var en av mina absolut värsta för 2015.
 
Sedan dess har jag sakta men säkert försökt bygga upp mitt liv efter mitt nya jobb och det är fortfarande inte lätt då jag jobbar vardagsnätter. Men det har ju fungerat men det är som sagt, inte enkelt. Därför ber jag om ursäkt till alla er som jag inte kunnat nå ut till, där har ni förklaringen; Eddie har varit för upptagen helt enkelt. Men det ska vi försöka ändra på under året 2016 och det ska Eddie lova. Jag bara hoppas att jag inte går in i väggen igen eller att av någon som helst orsak, hamnar i en depressionskris igen och det är verkligen inget som Eddie vill uppleva igen. Det var hemskt...
 
/Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0