Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub [Efter två år]

Det är ytterligare en fredag och det betyder EDDIEMANS FREDAGSPUB!
 
Otroligt nog, efter två långa år tar jag, Eddie, tillbaka rollen som bloggare och med det så säger vi faktiskt, välkommen tillbaks till denna värld. Världen där jag fyller er vardag med nonsens! Det brukar jag ju göra i för sig så.... Ehm... Tillbaks till ämnet! 
 
Eller ja,. ämnet som i sig denna fredag, vilket betyder en SUMMERING av veckan som gått enligt mina vyer och perspektiv. Det hade dock varit mycket trevligt om jag hade andra människors perspektiv eller om den teknologiska framgången av att kunna klona en själv, vore ännu bättre och kunna få helt olika perspektiv av varandra men så långt fram har vi nog inte ens nått. Inte när det gäller människor men djur såsom får och hundar har man lyckats klona trott eller ej. 
 
Så, en liten hint av vad syftet med Eddiemans Fredagspub har ni fått det summerat av mig nu men nog med det, ska vi ta och analysera veckan som gått, shall we? 
 
[Vädret]
Vi börjar förstås med en liten veckoprognos av hur vädret varit i veckan. Till skillnad på de flesta vädermeteorologiska stationer och liknande så ger de en framtidsprognoser för hur vädret kan tänka sig vara men jag gör inte så med mina väderprognoser utan jag SAMMANFATTAR hur vädret varit under veckan som nu gått. Jag är, förtydligande, ingen vädermeteorologisk expert. Jag är bara en... "Advocate"... 
 
Och för att vara helt ärlig så har vädret varit relativt lugnt i veckan med några minusgrader, fortsatt snö i mars vilket är en aning irriterande eftersom, ja, vem saknar inte våren och värmen ännu hm? 
Och sedan nu, idag fredag, mitt under natten så skall det explosionsartat snöa så katastrofalt att det var sjukt jobbigt att vara ute på natten och leverera post och tidningar. Och adding insult to injury, det HAGLAR, det snöar och det regnar att de som plogade idag inte hade det lätt. Och ännu mera injury; de som pendlar eller åker tåg varje dag hade det inte så lätt idag med inställda tåg, tågförseningar och annat hemskt som gjorde dagen mindre tillfredsställande. 
Efter denna lilla undersökning av vädret så brukar jag oftast gå till huvudämnet. OCh eftersom det är ett fredagspubinlägg idag så varför inte prata om denna blogg!
 
Bloggen skapades en septemberdag 2008. 2008 var då ett hektiskt år om jag inte minns helt fel. Det var då mycket saker som skulle inträffa, eller inte beroende på hur jag ser det men för att sammanfatta det enligt mig själv då så tycker jag det INTE var ett lyckat händelserikt 2008. 
 
Året 2008 var det året jag tog studenten och efter det kan man väl säga rakt ut att det inte gick bra för mig. Jag var extremt dåligt förberedd på det samhället skulle erbjuda mig då. Kan bero på lite utbildning fortfarande kring vissa olika ämnen eller helt enkelt ignorans. Jag vet inte om jag hålla med om dessa påståenden. Jag tror det helt enkelt handlade om att jag var helt enkelt oförberedd på de konsekvenser som skulle ge mig på grund av att jag inte var mentalt, fysiskt och psykiskt förberedd på utmaningarna som fanns då. Och jag misslyckades helt enkelt. Jag tror jag har gett er ganska mycket information angående detta men jag kan naturligtvis sammanfatta det för er kära läsare igen om ni såväl önskar det. 
 
Vad jag försöker säga här rent allmänt och seriöst så ville jag redan, såsom de flesta ungdomar vill ha det, börja plugga direkt efter mitt gymnasieprogram men så var inte fallet och jag föll i det som idag kallas för "arbetslös" och "brist på kunskap" som i sin tur ledde till att jag hade det tufft med ekonomin vilket i sin tur ledde till att jag hamnade på ett arbetsmarknadspolitiskt program och sedan vidare in på Arbetsmarknadsenheten för att sedan efter det hamna på högskolan och sedan ledde det till det jag är befinner mig just nu. 
Jag är inte nöjd med mina val men det fick duga på grund av mina socioekonomiska bekymmer och bakgrund. 
"Eddie under sin tjänst på "Arbetsmarknadsenheten 2011, fotot är dock taget på Strömsborg demenscenter, Arboga efter att fått ett uppdrag om att städa lokalen"
 
Jag har inte alltid haft tur med att infinna en stabil inkomst eller ekonomiska situationer för den delen. Aldrig har jag haft det så att jag kännt mig riktigt tillfredställd. Men en period hade jag det ganska bra vet jag. Jag var så nöjd med mitt ekonomiska tillstånd att jag var snäll nog att låna ut pengar också till de personer som behövde det mer än jag på den tiden. Men MER OM DET får ni under ett annat inlägg. ***
 
Det känns som om jag "teasar" just nu om flera olika aspekter men det är viktigt att ni får en ganska så grundläggande bas och information kring vad som försiggår i mitt huvud just nu för att flera artiklar och inlägg på bloggen kommer att få briljera med sin närvaro. Oh boy, you bet that! 
 
Det var ett trevligt avslut på denna fredagspub som jag för en övrig notis, slösade bort ca två timmar för att skriva ned. Det är inte lätt att skriva ett inlägg men jag gjorde det till slut och jag hoppas ni ska vara nöjda med dagens läsning. 
 
Vi hörs i nästa inlägg!
Adios!
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0