Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Efter två år

Är Eddiemans Fredagspub tillbaka i bloggform. Eller åtminstone för tillfället nu när jag fått återigen, motivation till att skriva ett inlägg till er kära läsare till denna blogg som jag för övrigt ansett, bara varit för mig och mitt skrivande. Det är ganska så konstigt att jag velat kommit tillbaka nu till skrivandet efter så många år av inaktivitet och vad fick mig att sluta i perioder?
 
Oro, ångest och rädsla?
Någonting var det ju i alla fall som fick mig att känna att det inte fanns motivation att skriva någonting över huvud taget. Men nu är det nya tider, fortfarande kallt ute för övrigt men vi längtar nu, kanske lite desperat, efter våren nu men med våren kommer ju andra problem. Inte minst för oss pollenallergiker.
 
Ahh yes, jag har skrivit ett x antal inlägg om pollenallergin och för att inte snacka om min astma också. Det har dykt upp kanske lite för ofta. Men jag ska inte tråka ut mina läsare för det. Jag har hållit på med en podcast som finns ute på soundcloud.

[Soundcloud]
 
Det är vad jag kallar för säsong 1 av podcasten och ligger just nu på is eftersom jag inte har några ämnen eller gäster samt motivationen till att återigen börja snacka om lite allt möjligt nonsens som dyker upp men som sagt, inget som varit intressant, har dykt upp för att samtala om det under en halvtimmes period som jag brukar köra mina podcasts och har jag en gäst eller två med mig så brukar jag maxa ut det till minst en timma. Och det är en av orsakerna till varför det är enklare att skriva ned sina tankar och idéer eftersom du inte behöver, oftast, följa ett skript. Skriptet har du ju redan i huvudet och vet vad man ska samtala om i textformat.
 
Men under ett inlägg såsom ett podcastavsnitt, du måste ha ett skript och ett ämne färdigt för att samtala om det och hålla en gräns. Gränsen är oftast tidsbaserad eftersom vad jag har samlat ihop från många utav mina närmaste vänner som lyssnat på mina podcastavsnitt, ju längre podcasten är, desto tråkigare blir den att lyssna på och man lyssnar inte på hela avsnittet och lägger ifrån det och det är något som har varit bekymmersamt. Eller ja, inte för min del då jag brukar hålla mina mått så att det inte blir alltför tråkigt att lyssna på. En säsong två är dock planerad in men det kommer när jag är redo för det med andra ord.
 
Never give up!
 
En liten uppdatering för er läsare om det som kommer att hända nu framöver. Det viktigaste är att Eddie återupptar bloggandet med full effekt.

//Eddie
Arboga
2018
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0