Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [23 mars]

 Då var det ytterligare en fredag och det betyder Eddiemans Fredagspub! 
Ännu en vecka har gått förbi. En solig vecka för en gångs skull. Dock fortsätter kylan att hålla sin närvaro vilket jag tycker är en insult till våren. Verkligen, våren är försenad i år vilket kanske är bra för mig då jag är extremt pollenallergiker och vet vilka nackdelar våren tar med sig när den väl kommer smygandes varje år. Men i år är den som sagt, extremt försenad. 
 
Vi börjar bra med detta inlägg med en veckoprognos av vädret som har varit soligt för mestadels vilket är bra för oss allihopa -  ur ett hälsoperspektiv. Ja! Solen är fantastisk, den sprider ljus, lycka och glädje samt en massa Vitamin D för kroppen att bilda. 
 
Förra fredagen hade vi den äran att käka en familjepizza igen med en massa såsburkar. Nog för att jag gillar extra sås till pizzan eller kebabtallriken men överdrivet innehåll skadar väl inte antar jag? 
Det lustiga med det hela var ju att detta var inte min plan från början. Det var min hungriga brors idé och en annan kompis till mig som hade snackat tidigare medan jag låg och sov hemma efter en lång dag på arbetsplatsen. Som ni ser på bilden ovan så var det en rätt så stor pizza med totalt 12 stycken såsburkar. 
"Man kan aldrig få nog med sås" brukar jag oftast höra bland mina vänner som är mycket pizza-entusiastiska, eller pizza-älskare för att vara mer korrekt. 
 
Lördagen tillbringades hemma en stund för att sedan dra ut för en liten krogrunda. Gissa hur kränkta vi vart när ingen musik kom efter att ett band spelat färdigt? Det brukar ju, vad jag vet i alla fall tidigare, komma musik från ett DJ-bås, vare sig det är en människa eller inte. Men denna gång kom det ingen musik alls vilket aldrig hänt mig tidigare. Kanske för just den krogen men inte när jag varit där, förrän nu då. 
Men vi fick vår musik i en annan lounge så vi fick avlyssna på Eminem ur högtalarna så kvällen vart ju räddad i alla fall. 
Sedan har veckan varit precis som den ska vara, lugn. Dock med extremt mycket sömn. Så pass mycket sömn att Eddie är så "passes les" trött idag så det är helt otroligt. Och med trött så menar jag till det extrema med tanke på hur lite sömn jag fått i mig idag fredag. Jag hoppas kunna vara reparerad till imorgon då vi firar brorsans födelsedag hemma hos Mamma på stan. 
Brorsan fyllde år i veckan men han insjuknade just den dagen och då kunde vi inte fira hans födelsedag. Stackaren som insjuknade på sin födelsedag. Happy Birthday... 
 
Eftersom detta är ett ganska halv-långt inlägg blir det inget tema för denna fredagspub. Jag tror dessa tema-artiklar kommer att hädanefter publiceras på "lördagsnonsens" eftersom det är där som jag nu ska försöka gå djupt mer i dessa olika teman som jag nu väljer att diskutera om. Eller om jag skriver ett random-inlägg lite då och då när jag väl är motiverad till det, då får ni mer att läsa. Men tills dess, önskar jag alla mina vänner en riktigt trevlig helg!
 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0