Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Lördagsnonsens; Part 1

Tjenare och mycket välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet.
 
Jag har tidigare blivit frågad om varför jag ibland skriver i tredje person. Svaret är enkelt; jag har alltid gjort så. Och det finns ingen chans att det kommer att försvinna från mig. Så om Eddie skriver i tredje person, så är det Eddie (jag) som skriver och uttrycker sig. 
Och detta är, mina damer och herrar, precis det som jag vill presentera som ett nytt ämne och kanske en helt ny kategori - Lördagsnonsens!
Jag har inte skapat en kategori på mycket länge. Mycket av vad som kommer att skrivas här kopplas ihop med kategorin "Eddiemans Book of Knowledge" som är en, tänk er en bok där jag skriver, skapar och memorerar mina idéer, tankar och påminner mig själv om saker och ting som hänt mig. Det kan vara under min skolgång, på arbetet, whatever. 
 
Lördagsnonsens är helt enkelt en summering, en sammanfattning eller en berättelse om något ämne, sak eller intresse som jag vill gärna dela med mig. Varje lördag tänkte jag dela med mig av ett lördagsnonsens. 
 
Eddie är dock osäker på om man skriver beteckningen "ett" för ordet lördagsnonsens? Kan någon som är kunnig i svensk grammatik/språk meddela mig om det?
 
Dagens lördagsnonsens handlar om en av mina favoritdrycker "La Sangria". 
 
Att just den drycken, eller vinbål för att vara mer traditionsenlig, blev min favorit kan bero på mycket hembesök till mamma och hennes man som är själv från Spanien och har enorma mängder kunskap om bartenderi. Och ofta gjorde han dessa spanska vinbål och även än idag kan han göra ett par riktiga vinbål, eller Sangria. 
Det är dock synd att jag inte tagit ett fotografi på hans skapelse för att den är fantastisk ska ni veta. Nog bara för att jag är en entusiast men damn, må den vara god. 
 
Det finns en annan variant men är orolig för att kunna dela med mig av den just på bloggen. Kanske på grund av att det kanske inte är lämpligt att snacka om sådant? Jag vet inte. Jag gör inte reklam för det heller. Och reklam, oh geez, det gör jag ju knappt heller, det var ju inte syftet med detta nonsens egentligen. 
 
Smaken då? Well, det är ju bålvin så ni kan tänka er hur det smakar. Ett vin som är sött basically. Inte så konstigt att jag föll för just den goda smaken. Och det finns många olika varianter att servera Sangria med. 
Det lustiga i det hela med Sangria är att ordet "Sangria" kommer från spanskans "Sangre" som betyder just, blod. Förmodligen på hur just vätskan ser ut, mörkröd färg. Inte så konstigt att skaparen kom på ordet Sangria. Så förbaskat "genius"! 
 
Det var dagens lördagsnonsens. Varje lördag så kommer jag publicera flera lördagsnonsens. Och med det så säger jag till er alla; ha en fortsatt trevlig lördagskväll med en massa goda och positiva saker, right! 
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: Moj

Hihi de e ingen eddie utan sangria😂😁😀

2018-03-11 @ 01:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0