Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Mental förberedelse: Vädret

Ännu en onsdag och ännu en konstig och jobbig dag. Mycket berodde på jobbet och dess nya rutiner som man nu måste lära in sig efter omläggningarna. Och det är inga trevliga omläggningar men krävande för att det ska flyta på för företaget ekonomiskt och framtidsmässigt. 
 
Jag kommer förmodligen prata om detta senare och varför vissa beslut som jag tog tidigare, gjorde att jag valt att fortsätta med dessa val. Men som sagt mer detaljerat får ni i ett annat inlägg. Just nu kände jag bara för att skriva ett kort inlägg om nonsens. Det som Eddiemans Fredagspub brukar handla om. 
 
[Snö och kallt, en kall januari]
 
[Vädret]
Varje dag är jag orolig för vädret. Ska det snöa ännu mera, ska det regna eller ska det vara minusgrader fortfarande än in i mars? 
Det är ett konstigt väderfenomen vi haft tycker jag. Trotts att vi kanske hade en, kanske till och med två veckor kallt i januari. Det toppar dock inte en kall januaridag 2016. En onsdag av alla dagar också. Onsdagar är det absolut värsta dagen när det gäller vädret. Det ska alltid, eller ja, nästan alltid i alla fall (majoriteten av alla onsdagar), innehålla ett fult väderfenomen i form utav snö, regn eller allmänt dåligt väder. Men just denna onsdagsnatt när det var dags för allmän utdelning till alla hushåll. Och termometern visade -28 grader kallt. Extremkyla såsom jag minns den. Jag var ganska påpälsad den dagen eftersom jag var redo men jag var orolig för att till exempel inte kunna motstå kylan och inte generera tillräckligt med värme då majoriteten av tiden jag befinner mig ute är just att jag jobbar ute oftast. Det som räddade mig lite då och då var husen och lägenheterna som erbjuder värme i sin helhet. Men vi överlevde den dagen tack och lov. Men den dagen glömmer jag aldrig. 
 
Jag har inte alltid brytt mig om vädret men med mitt jobb som tidningsbud, ja, då måste man vara förberedd mentalt för att hålla motivationen uppe. Är det ett jobbigt väderlek, då blir det inte enkelt eller roligt att jobba. 
 
Förr älskade jag vintern då den alltid medför kyla och det är definitivt mygg och insektsfritt åtminstone och det står jag faktiskt fortfarande än idag men när man ska ut och jobba ute med ett dåligt väderförhållande, som sagt, det är inte roligt då. 
 
Så sammanfattningvis vill jag meddela er kära läsare att:
Eddie är nästan orolig för vädret varje dag. 
Det stod -28 grader i termometern en kall januaridag 2016. 
Eddie hatar insekter
Att denna onsdag var inte trevlig
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0