Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fixa dig själv, Eddie!

Så, ännu ett inlägg om någonting som är destruktivt. Men vad ska man göra egentligen när man sitter hemma, ordnar saker och ting och aldrig blir klar? Det är så sjukt mycket som måste göras här och så får man lite småhinder här och där som förlänger processen ännu mera att det börjar snart kännas jobbigt och stressigt att hantera situationen. Och jag stressar mig just nu helt i onödan. Och jag vet inte varför detta har blivit så på bara några veckor...
 
God kväll mina kära läsare... 
Så dessa senaste dagar har jag stressat sönder mig i onödan. Och jag vet dock inte hur jag stressar ihjäl mig i onödan. Det märks dock när jag ska gå och lägga mig ibland när jag kan ligga timmar i min säng och inte kunna sova, som idag till exempel. Det har varit en sådan sjuk känsla inom mig dessa veckor som gått att det är omöjligt att beskriva. Jag tänker alldeles för mycket på saker och ting som är extremt destruktivt för mig. Börjar jag bli galen? 
 
Jag borde inte stressa ihjäl mig, jag tycker inte det men jag gör det... Helt i onödan och det är oroande.. Jag vet inte vad jag ska göra åt det egentligen. Så många tankar jag har i huvudet om mitt liv är ju helt sinnessjukt egentligen att jag sakta men säkert tar kål på mig och det är så himla dåligt för mig... 
 
Men varför tänker jag på sådana banor just nu för? 
 
Ärligt talat så vet jag inte. Jag har inte en blekaste aning. Kan det ha med hösten att göra? Kan det ha med mitt absolut sämsta livssituation just nu eller är det andra faktorer? 
 
Well, min livssituation är just nu, en av de absolut sämsta på tre år och det säger en hel del faktiskt. Hur kunde detta ske egentligen? 
 
Det är så himla många frågor som just nu är helt obesvarliga. Jag har inga lösningar på dem heller i dagsläget. Men jag har fått några tips från bland annat min bror om hur jag kanske, och jag säger kanske eftersom jag själv är osäker om dessa tips, kan ändra på mig och min livssituation. 
 
[Fixa din lägenhet]
Detta tips är en av de svåraste sakerna jag gör just nu. Och jag är fasiken inte klar med detta elände om att fixa min lägenhet så att den såg ut år 2013 innan brorsan flyttade in hos mig.  
[Lägenheten innan den skulle fixas] 
Under åren som min bror varit hemma har det otroligt nog, samlats in en massa saker och ting att det är sjukt hur mycket skit det finns överallt. Jag undrar hur många sopsäckar som har slängts nu bara för det? Och ännu är jag inte klar. Men jag håller sakta men säkert på med detta men detta har påverkat mig i den aspekten att jag inte hinner att utföra min fritid som jag gjorde innan som till exempel att spela Pokémon Go och gå ut och ta en frisk promenad. Detta förgyller min vardag just nu. 
 
[Fixa dig själv]
Detta är en sjuk men också en av de absolut svåraste sakerna jag kan göra. Lite har jag gjort för att förändra på mig och mina beteenden men det är så mycket som står i vägen. Så mycket motgångar att det är sjukt hur illa det ser ut för mig i den fronten. Men detta är något som jag absolut måste göra också. För er som inte har en susning på vad detta betyder ska jag försöka dra till en sammanfattning här. 
[2009, 2014, 2018]
Det kanske inte ser ut som några förändringar på dessa bilder men vad jag försöker illustrera för er här är att jag håller på att ändra mina hälsovanor. Jag har inte sagt detta offentligt men det är nog rätt läge att göra det nu. 
Förra året i december blev jag "äntligen" diagnostiserad av diabetes. Vilket inte kom som en chock eftersom jag hade enorma problem med magen, problem med min hälsa, astman och allt det negativa som kommer med att vara fet. Och jag har varit fet nästan hela mitt liv och detta är något som jag sakta men säkert ändrar på just nu. Äntligen...
 
Huh... Äntligen.. Det tog mig en förbannad diagnos för att försöka ändra på mig. Det är ju helt sinnes. Jag tror min far hade rätt i den aspekten men ack, man lyssnar inte. Det kanske är nog dags att lyssna på vad han har att säga. 
 
Det är en viss viktskillnad på dessa bilder dock. (15kg) Och det är ingen trevlig syn det där. Det är otroligt "cringe" (obehagligt) att titta på gamla bilder. Vilken jävla waste.... usch... 
 
Men jag är på rätt spår i alla fall och det kommer att ta sin tid. 
 
[Fixa ditt hår]
Och att fixa sig själv innebär också en rad andra förändringar också. Ett problematik som jag haft länge vilket mina syskon har påpekat, speciellt min bror, att min frisyr alltid varit... Ehm... Inte bra om man säger så, vilket jag kan förstå. Vem vill se liksom en människa som mig med sådant lockigt hår. Usch, jag hatar det egentligen.
 
[Fixa din livssituation]
Är den sista och tunga delen i det hela. Jag kan inte fortsätta hålla på med det jag gör. Det tycker inte ens mina föräldrar vilket de påpekat hela tiden till mig ända sedan jag fick mitt jobb 2015.  Och att se andra vara mer framgångsrik än mig är något som jagar mig hela tiden vilket kan vara orsaken till att jag mår som jag gör just nu och det är otroligt sorgligt. Jag är inte deprimerad eller så, det vet vi ju redan men sakta men säkert kanske jag går i en djup depression och kanske döljer mig från allt och alla på grund av mina misslyckanden. Ja, tyvärr, jag känner mig otroligt värdelös i samhället trots att jag lever som jag lever just nu. Nej, jag tror inte jag mår bra innerst inne. I alla fall inte just nu. 
Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll önskar Eddie er alla. 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: jimmy

tjena eddie, angående fixa dig själv. så skulle jag villja tipsa om att kanske börja på gym? men det är ju förståss om man har tid och kan och vill. Det kanske inte är en mirakel kur men det kan ge mer än vad man tror. ork,uthållighet och motivation och kan ge bättre självförtroende. men det viktigaste när man börjar är att inte gå på hårt direkt, gå sakta uppåt då blir det roligare o inte lika jobbigt. Kämpa på!

Svar: Ja, jag kanske borde börja på gym eller träna i allmänhet. Det är något som jag måste göra nu i alla fall pga min diagnos. Tack för dina synpunkter, Jimmy. Det värmer! (:
Eddie

2018-11-02 @ 11:44:49
Postat av: jimmy

det är lugnt! hjälper om jag kan! kämpa på så kommer det ljusa tider. första steget är att börja ! :)

2018-11-02 @ 19:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0