Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [23 okt]

Godmorgon kära vänner, läsare, kamrater och medarbetare. Detta är Eddie som skriver på morgonen efter ett uppehåll.
Undrar varför jag tog ledigt från skrivandet egentligen... Jag har ändå haft tid till skrivandet men kände att det inte behövdes efter det förra inlägget.
Dock kändes det ganska "onödigt" eftersom man inte fick respons [som vanligt] av någon och negativa blickar fick man dessutom som belöning när man ville hjälpa till...

Hursomhelst ville jag uppdatera bloggen eftersom det är den jag älskar så mycket eftersom jag gillar att skriva nya och läsa mina gamla inlägg.
Och min käre vän från den andra sidan av tankarna, Dark Eddie, har inte hittat några negativa inlägg eller hemligheter från mig heller på ett ganska bra tag nu, jag undrar vart du nu tog vägen?

Som ni även säkert märkt så ska pappa och hans familj flytta till ett annat ställe i Arboga, dock vet jag inte platsen ännu men den kommer att bekräftas så snart jag får access att besöka dem.
Hursomhelst får de min hjälp, bara jag får rätt uppgifter så att säga.

[Den nya teknologin]
Den nya teknologin som finns därute i världen har verkligen slått till i min bror Alexanders tankar. För bara några veckor sedan uppdaterade han sin gamla tv till en helt splitterny HD-TV med HDMI Kompatibilitet. Det är helt otroligt hur grafiken ändras i filmerna som vi såg på under veckan som gått. Filmerna såg verkligen realistiska och likaså med spelen.
Alexander har dessutom uppdaterat sin DVD-spelare till en blu-ray spelare. Men denna blu-ray spelare finns installerad i konsolen Playstation 3 som han nyligen köpt. Och herregud vilken grafik som finns i spelen som är kompatibla med PS3... Heregud, vilken grafik, allt ser väldigt bra realistiskt ut.

Än så länge har jag kvar min gamla tv som är bra. Dock är den hemskt tung och för att kunna bära den krävs att man går i bärsärk, annars funkar det inte att lyfta den enorma bjässen. Eller ja, så enorm är den inte men att den är tung, det kan jag garantera...

***[Inflyttningsfest, på en förfest]***
Under dessa två veckor som gått har jag och min käre kamrat Kim, diskuterat och planerat förfester.
Och eftersom jag är så dålig men inköp av de viktigaste varorna för en förfest så får min vän Kim assistera. Och eftersom han assisterar planerar vi inflyttningsfest hemma hos mig under halloween-helgen.
Några har redan hört av sig redan och vill vara med. Dessutom är det maskerad som gäller och vara så unik som möjligt, om det går.
Men Eddie planerar vidare och bekräftar det nu i helgen.

[Eddie undersöker 2009]
"För några går det bra, för andra går det sämre"
Så kan jag beskriva år 2009 som en liten sammanfattning. Och det stämmer definitivt eller hur?
Jag har fått reda på så mycket trams, skit, babbel och struntprat dessa närmaste månaderna att jag blivit så förbannad på dem, fast de självklart inte ser det. Jag är så bra på att göra det men jag måste säga emot ibland, och det gör jag nu.
Vad jag menar är att många, tyvärr några som jag känner dessutom, har gjort så lite och ändå klara sig så bra nuförtiden i livet medan andra som kämpat och slitit i blod, svett och tårar och klarar sig betydligt sämre än de andra och måste slita så enormt mycket för att kunna överleva... Häromdagen fick jag veta att en person lever på makaroner och ketchup eftersom de inte haft råd att köpa mat... Vad i helvete? Hur kunde detta bli såhär?

[Terror i Grundskolan]
Men som jag säger som tidigare sagt; svaret finns redan under skoltiden... När man gick i grundskolan fick man veta allt om någonting, dock missade man enormt många saker, främst detta med mobbningen... Och jag har sagt det tidigare, jag HATAR MOBBNING. Mobbningen kunde förekomma för att, det fanns andra barn och ungdomar som var "starkare och smartare" än en själv... Och jag hatade grupp-bildningar i skolan.. Alltid var man tvungen att bestämma sig om man ville ha med sig kamrater runt bordet eller om man ville vara en stund för sig själv... Jag valde ju självklart det andra valet och det var nog på grund av min ensamhet, som jag blev mobbad av andra elever på grundskolan... Och en annan orsak kunde ha varit pga den svaghet och känslighet som jag var då på den tiden som barn och ungdom...
Att ha dessa tankeinställningar, att vara rädd för andra elever som hade högre status än en själv, att ständigt slåss om gruppbildningar, att hela tiden se andra ha det bättre än sig själv och att hela tiden bli mobbad och gråta sig själv till sömns, då glömmer man ju bort vad man lärt sig i skolan och jag lärde mig inte ett PISS i skolan. Den enda lektionen som jag gillade i skolan var Hemkunskapen eftersom man lärde sig bra saker där och mestadels om matlagning, vilket jag var expert i.
Och herregud, slöjd... Det är en av de hemska lektionerna som jag upplevde i skolan. Där hörde man ständigt elever tjata och terrorisera träslöjdsläraren, och på syslöjden var slappheten till 1000%. Dock var det hemskt med tanke på att man inte fick den hjälp och instruktioner som man ville ha.

Men finns det en förklaring? Varför blev jag mobbad?
Svaret finns finns i mina dagböcker, svaret finns även i registret hos mina före detta lärare i grundskolan och biblioteket som de har där och svaret finns definitivt i denna blogg också. LÄS DEN HÄR!

Vad jag menar är att andra som inte haft sådana bekymmer hamnar så småningom i bättre stadier medan en annan som måste kämpa sig fram för att nå resultat, hamnar i fel krets och börjar må sämre och klara sig mindre bra än andra.
Därför hatar jag allt som har med lågkonjukturen att göra, jag hatar den så förbannat...
Men det är inte alltid så, och som vissa säger, Vill Man, Kan Man! Och det funkar, men tyvärr inte alltid, som mina två försök att bli någonting, misslyckade och jag tänker inte göra det en tredje gång, nej, jag vill avancera mig. Därför går jag direkt till dig nu! Jag sticker nu, från denna hemska plats, till dig för att förbättra min situation, och det PRONTO!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0