Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

7 april 2013

Under denna söndag fick jag två telefonsamtal från familjen faktiskt. Ett från syskonen som önskade mig grattis i förskott och meddelade mig om de aktiviteter som de gjort bakom min rygg så att säga och jag vart lite förvånad. Det som var informationen var att de hade tydligen renoverat hemma hos min mor och de hade arbetat redan under en vecka men de var inte riktigt klara och min bror hjälpte till, bara för att sedan veta att de var ganska så utslitna och trötta samtidigt som några var stressade vilket inte alls bådade gott inför födelsedagen.
För det första så hade jag ingen som helst blekaste aning om vad som var poängen med att arbeta med ett projekt bakom min rygg när de ändå visste att födelsedagen var på väg. Kunde de inte vänta med att ”kläcka” den idén efter min födelsedag? Jag anade oråd och fruktade att min födelsedag den 8 april 2013 skulle vara en av de sämsta igen vilket jag besvarade syskonen att jag inte var glad med det beslutet. Jag har inget emot att de arbetar med ett projekt, renovering etc, men jag blir ju fundersam och besviken när man får reda att de kanske kommer att skjuta upp födelsedagen eller liknande.


Efter syskonsamtalet så ringde min mor upp och berättade också om nyheten med renoveringen vilket jag frågade min mor varför de inte kunde meddelat mig om detta tidigare och avslöjat vad de höll på med bakom min rygg. Detta var verkligen ingen glad överraskning, snarare en besvikelse för att det som jag hade fruktat över att födelsedagen skulle vara en av de sämsta bekräftade min mor genom att säga att de ”kanske” kommer att fira födelsedagen den 12 april 2013 istället vilket jag ABSOLUT inte tolererade eftersom jag kan vara upptagen den helgen genom att göra något annat, eftersom en tentamen börjar närma sig och då måste jag förstås plugga inför den tentamen. Dessa faktorer plus mycket mer förstår tyvärr ingen. Jag tror mamma förstod om varför jag var besviken och det är väl bra att hon förstår detta för att ”förstöra” födelsedagar är ingenting som är nytt. Året 2012 firades aldrig min födelsedag, inte heller firades den år 2010 och så vidare.


En av de bästa födelsedagar jag någonsin haft under hela mitt liv var firande av min födelsedag den 8 och 9 april 2011 då det också var en helg; alla firade den: mina närmaste vänner, arbetskamraterna på Arbetsmarknadsenheten, min familj och bekanta med totalt tre (!) tårtor. Överraskningen var så stor att jag avslutade dagen genom att skriva ett blogginlägg om den fantastiska helgen 2011, där jag också vid tillfället lyckades gråta av glädje.
Men nu är det 2013, ett år av andra mål och visioner och jag ser inte längre fram emot min födelsedag i år. Inte med tanke utifrån dessa samtal. (*)


(*) Till er nya läsare; detta var mina reflektioner då förra veckan eftersom jag den första april nämnde att jag skulle göra en nedräkning till min födelsedag, vilket jag gjorde väldigt sent men här kommer mina reflektioner om det. Jag ber om ursäkt om det skapat frågor, funderingar och förvirringar! //Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0