Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans 2009

Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub!
Idag tänkte jag ägna min tid åt att "reviewa", att presentera MITT 2009, alltså årets höjdpunkter med andra ord och med det så inkluderar jag även de negativa som hänt också förstås! Det skippar jag absolut inte eftersom förra inlägget sade jag att år 2009 var ett skitår eller hur? Jag kan inte annat än att fullständigt hålla med så därför tar jag upp de negativa förstås. Men vi behöver lite bilder till det eller hur? Därför ska jag publicera bilderna en för en för varje månad som gått år 2009.

["För du firar ingen jul" historian kanske är sann?]
Men innan vi börjar vill jag återigen be om ursäkt för det sena inlägget men jag har verkligen haft problem med datorn och saker som måste fixas och brorsans hårddisk skulle repapreras. Varför han inte kunde låna farsans dator vet jag fortfarande inte men min hade tydligen en SATA-port för hans hårddisk så vad gjorde man? Man inkopplade den hårddisken på min dator... Ja, tydligen är det lite komplicerat att förstå men har man gjort det så många gånger som han gjort, då är det inte svårt längre men jag blir alltid sur när något alltid går snett, såsom alla dessa "bluescreen of deaths" som förekommit på skärmen ett ex antal gånger vilket är mycket frustrerande men vad gjorde man då? Jo, då kylde man ner hårddiskarna med en extra stor och dekorativ fläkt och en aning lite silver-kylpasta på grafikkortet så återställde man datorn till det normala.

Men inte bara det!
Jag har dessutom varit sjuk! Och då kommer denna bild in i historien:


Som ni ser så är denna bild en unik bild. Den visar hur min gamla blogg på BLOGG ESSE såg ut förra året. Helt otroligt men om man läser den sista raden på texten så står det hur pass sjuk jag var på den tiden...
Och det beskriver verkligen att jag har haft en hemsk otur jämt på julen, vintertiden... Varför ska det jämt vara så? Varför måste jag lida, på julen och inte fira jul som alla de andra?
Julen är en perfekt årstid för sådana som vill fira men för mig är det verkligen en hård strid. I år så stannade jag hemma under julen, bara för att ett virus hade trängt in i min hals och saboterat julen!!
Och förra året så var det magsjuka och förblödningar i ögonen som gjorde att jag stannade hemma i en hel månad!
Jag har alltid haft otur när det gäller Julen och nyår.
Men nu till undersökningen.
Vi tar självklart månadsvis undersökning...

[Januari]
Innan AME skulle flyttas...
Detta är Arbetsmarknadsenheten [AME]
Tidigare var detta ett ställe som jag alltid gick förbi... Ett ställe där jag alltid såg minst 3 röda bilar och en stor lastbil. Vad som inte nämndes var att jag skulle vara en av de som "jobbade" där.
Man började här eftersom familjen var i KAOS under denna tid. Varför? Ekonomin höll på att rasa, många hade flyttningstankar och ständigt bråk mellan föräldrarna och barnen att jag var tvungen att hitta en lösning och svaret och lösningar på dessa problem fanns här, fram till idag, nutiden...


Eftersom jag stannade hemma med förblödningar i ögonen och magsjuka i en hel månad under julen fram till januari så hade jag alltid något på mig så att jag inte skulle smitta andra. Men de röda ögonen kunde jag inte gömma, dock syns det inte på bilden men jag lovar att det såg hemskt ut att jag inte publicerar några sådana bilder här i min blogg, nej...

[Februari]
En av min bloggs värsta inlägg skrivs under denna månad, med andra ord så var februari månad för mig ett helvete... Svaret finns i detta inlägg...
Det är även här som jag sakta men säkert går in i en lätt "depression"... Detta syntes inte naturligtvis men innerst inne under denna tid, ville jag bara långt ifrån min familj som möjligt...

[Mars]
Under mars-månad så var jag faktiskt ganska lycklig. Jag införskaffade mig T-qualizern och många fester firades under mars månad, inklusive min brors födelsedag.
Eddiemans stilysh T-qualizer

Årets rekryteringsmässa ägde rum som vanligt och det var verkligen händelserikt! Dock fanns det inte så många jobb på den tiden, bara en massa försäljningsjobb fanns, dock inget som nappade och ingen som nappade för den delen heller... Att söka jobb är enkelt men att få jobbet, det är en annan evig process som måste göras och alla har någonting gemensamt... Något som jag inte nämner förstås...

Det är även här som jag gör COMEBACK med beatboxandet och jag lyckades komma vidare från UKM Arboga till UKM i Köping!
https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/746252/images/2009/eddie_36704731.jpg
[Foto: Rickard Lundberg & Bärgslagsbladet/Arboga Tidning]

Och under mars-månad på min blogg introducerade jag den nya kategorin: The Anti Virus som syftar och handlar bara om datorer och saker som bör göra datorn till en säkrare plats att till exempel surfa lite och spela spel.
Det är även här som det planeras ett "Brandsta Lan" och för första gången i mitt liv så lyckades jag Lana lite men det tar vi under april-månad...

[April]

April var verkligen händelserik! Men det fanns dock vissa brister och en av de bristerna kom efter det att vår lilla syster Jennifer, hade fyllt 1 år...

[Foto: Edison Henriquez]
Ett blogginlägg på det också! Men tyvärr så är det lite tråkigt att läsa den och jag kommer ihåg den här dagen mycket väl...

"...Men efter kalaset i söndags så hände det som inte fick hända. Pappa blev förbannad på oss igen. Och med anledning till att han blev förbannad var att min bror, Alexander, inte hade synts och var inlåst i sitt rum hela söndagen. Vad jag inte visste var att pappa hade ordnat en liten träff med några utav hans vänner och de firade söndagen med mat och dryck, utan Alexanders närvaro. Pappa blev då sur och för att lugna ner sig drack han sprit.
När jag kom hem efter kalaset så får jag världens chock, pappa skrek åt mig och försökte få mig att tilltala till Alexander eftersom det är mest jag och Stephania, min syster, som pratar oftast med honom vilket jag egentligen tycker är konstigt också. Varför pappa inte pratar och diskuterar med Alexander så ofta är ett annat problem som jag aldrig kommer att förstå men hursomhelst...
Som vanligt svarade inte Alexander när jag knackade på hans dörr och jag stack då iväg till köket för att dricka något eftersom jag var ju så himla törstig.
Så efter några minuter efter det skriker far åter igen och anser att jag är en egoist som bara tänker på mig själv och inte till familjen och så hotade han mig genom att säga att om detta fortsätter så skickar han ut oss från hans boende...
"

Ni förstår poängen med detta eller hur? Under denna tid bodde jag hemma hos min far och det var alltid han som bestämde och ni vet hur min pappa är va? Jag älskar min mamma och pappa av allt men ibland brister det och just efter ett kalas som det hela brister... Jag var ju och firade Jennifers första kalas i sitt liv och efter det så får jag en chock... Detta är inte en trevlig dag för en som har firat och haft en liten fest... Men vi fortsätter att undersöka denna dag...

"...Efter det att gästerna hade gått hem hade jag tillsammans med smått berusad fader, en diskussion som inte handlade om mina saker utan helt enkelt om Alexanders inaktivitet. Och jag har sagt det tidigare, Alexander har sina problem. Men det verkar inte pappa förstå och pappa, han hotade oss med bland annat att om detta fortsätter kommer han att sparka oss från hans lägenhet. Jag sade till honom att han inte är klok på vad han sade men han har ju sina försvarsmekanismer.  Ett av dem är att han betalar Internet för att göra oss mera dum än vad vi är nu, vilket är absolut INTE sant.

Efter en kort minut började jag gråta av förtvivlan eftersom pappa nu hotade oss att bli bortkastad ute på gatan och leva på ingenting och han skrek till mig och sade att han inte brydde sig längre om det.

Den stora frågan som får pappa att bli besviken på mig är mitt rum som jag håller inte rent till 100%. Men jag försöker att få familjen på topp hela tiden men har alla gånger misslyckats med det och jag börjar inse att det inte längre är värt att hjälpa varandra eftersom det leder till en hemsk konsekvens.

Men efter en stund kallade han mig dessutom för en egoist efter det att jag hade ätit en pupusa med ett glas läsk.

Pappa blev nu rasande och stormknackade på Alexanders dörr som fick honom att vakna och därefter var det en diskussion vi hade, om hans agerande och att han måste ändra sig snart som möjligt innan det går alldeles för långt.

Sedan kom pappa igen och satte sig med oss och med en hela sammanfattning sade han såhär: ”O se me comportán o se me van a la mierda”. Detta är spanska som betyder; Ändrar ni på er nu, eller också så drar ni åt helvete.

Extremt brutala ord men vad ska man göra?

Efter ett kalas bröt helvetet ut i vårt hem..."

 

Okej, nu gick det kanske lite för långt men det var så han sa till mig eftersom min bror inte hade synts till över hela dagen. Med andra ord, den dagen var verkligen orättvis för mig.

 

Min födelsedag firades inte som vanligt, många hade glömt bort att jag skulle bli 20 år gammal men jag är så van att det faktiskt inte är kul längre, såklart jag vill bli firad av min familj, men så var inte fallet...

"...25 april, 2009

[Foto: UKM Skinnskatteberg]

Just denna dag var det som sagt det efterlängtade Riks UKM i Köping efter det att jag kom vidare från festivalen i Arboga tidigare i mars.

Nya vänner fick jag också och alla var väl likasinnade som jag, speciellt Andreas och Albin som jämt och ständigt skrattade ihop med mig och bordet där vi var och åt vår efterlängtade lunch.

Men dagen började med en tur med en lokal ”Viby Buss” där jag och några till från Arboga åkte till Köping till Länsfestivalen.

Jag kände dock inom mig vid denna tid att jag skulle göra detta solo och att ingen utav mina närmaste skulle se mig när jag skulle uppträda senare på kvällen. Så var mina tankar på den tiden när jag såg att alla de andra runt omkring mig hade åtminstone en nära bekant med sig förutom jag och alla i bussen var nervösa. Men jag var helt lugn eftersom jag ändå var van vid många spelningar. Dock inte med överraskningen som fanns inuti byggnaden vi var på i Köping förståss men som vanligt kommer jag inte ihåg namnet på byggnaden men vem bryr sig när det är Köping vi snackar om?

Som vanligt fanns det workshops, ett tillägg för många idiotiska ungdomsfestivaler tydligen där man går på olika sorters aktiviteter med ett gäng ungdomar. Och alla gick tyvärr på samma workshops och den första var den klassiska Yogan där man var i en gympasal där man lyssnade på en kvinna som hade utövat yoga i några år som även delade med sina kunskaper om yogan. Och det fanns mattor i hela salen som tyvärr inte fyllde alla ungdomars önskan men jag tog en och försökte vara så långt ifrån alla som möjligt. Fortfarande i detta läge var jag själv och inga andra kompisar syntes till.

Efter det var det en annan workshop med tillägget ”SkrattYoga” som egentligen var ett ställe att skratta på med en instruktör som visade olika sorters skrattövningar.

Det fanns dock två till som gillade denna övning men han var nog lite väl överdriven när han skrattade med oss…

Precis, det är Andreas som jag snackar om och han kan verkligen låtsasskratta och alla hans läten låter som en häst som verkligen är sjuk…

Men det var just han och Albin som jag blir vän med på festivalen och även Alexandra [Antonsson] som hängde med oss.

Efter den händelsen så var det den efterlängtade lunchen där eleverna själva hade gjort den riktigt goda lunchen bestående av kött med en massa goda grönsaker.

Jag satt runt ett gäng andra ungdomar som gillade mitt skratt förståss och inget mer.

Hade jag inte skrattat eller haft ett sinne för humör hade inte detta någonsin hänt och jag hade antagligen suttit vid ett bord som var tomt eller liknande och det är jag ju så fruktansvärt van vid det från grundskolan som det egentligen var ett problem förr…

Efter lunchen var det en ”mini intervju” där ungdomar själva frågade oss om vad vi kommer att göra.

Och ett annat dumt tillägg som fanns vid denna intervju var om vilket godis skulle man kunna likna.

Självklart så visste jag inte vad jag skulle svara och sade även att jag inte äter godis men det hjälpte inte så mycket och intervjun kan man väl lugnt säga att det var en ”pärs”.

Efter det var det en soundcheck som egentligen gick fruktansvärt dåligt det med eftersom jag inte hade en vattenflaska med mig vid det läget och då blev jag ganska torr i mun och detta visste jag inte eftersom jag ändå brukar inte tänka på det.

Men här var det ett problem som jag löste genom att gå till en närmaste butik i Köping och köpa mig en dricka.

Rivstarten för festivalen startades klockan 16.30. Och en halvtimma senare var det mitt framträdande och insåg till min förskräckelse att mitt event är även för grupp 1. Fast jag var tilldelad som grupp 2 med ett annat gäng som inte jag kände igen.

Innan starten kom självaste rappikonen Dogge Doggelito fram till mig och frågade vart jag ursprungligen kom ifrån och svarade honom glatt från El Salvador. Då började han skratta lite och sade att jag var en ”salvatrucha” som egentligen är ett ord för ”gäng”. Det ordet är och kommer ifrån El Salvador.

Sedan kommer det som publiken som enligt mig, tror de väntat på, att få se mig live på scenen efter snart 3 år av inaktivitet. Innan hade jag förberett mig med ett litet papper i min ficka, över de fyra stilen som jag alltid brukar utföra efter varje uppträdande.

Och Dogge presenterade mig innan förstås och uttalade publiken för ”Chocolate” entrén och jag fick applåder.

Många från publiken började genast skrika och gilla det jag skulle göra, antagligen hade de sett mig förr innan men hursomhelst hade jag en flaska Trocadero med mig.

Jag började beatboxa med mina två första stilar och efter det blev jag återigen, torr i mun och öppnade min Trocaderoflaska.

Jag signalerade även Djbåsen att jag skulle fortsätta och samtidigt fick jag enorma applåder. Efter mina fyra stilar och framträdandet så fick jag även höra att Dogge Doggelito dansade till mitt beatboxande i bakgrunden och han älskade det. Samtidigt som publiken jublade och applåderade efter mitt framträdande.

Och som sagt var då denna dag lyckad..."

Alla dessa inlägg är tagna från det hemliga dokumenten som finns lagrade någonstans i en utav mina hårddiskar. Så denna version är lite "avancerad" än den som finns sparad i arkivet på min blogg så det ni läser idag och just nu, är unikt och exklusivt!

 

[Maj]

@ Teknikbacken 24 maj 2009.

[Juni]

Månaden med de flesta aktiviteter.

 

Allt från UKM i Skinnskatteberg till Arboga Karnevalen och studenten.

Beatboxandet tog verkligen ett steg framåt i historien vilket är ganska kul men tyvärr kunde jag bara göra det solo och jag har sagt det hela tiden, jag behöver support... Men det var kul att få beatboxa och underhålla er!

 

Det är också den 25 juni 2009 som det helt otroliga hände: Michael Jackson dog... RIP Michael Jackson!

 

[Juli]

Sensommaren, otroligt nog men det tråkiga var nog när pappa av okända anledningar, fick smärtorna i bröstet som gjorde honom verkligen orolig att han svimmade. Det andra tråkiga var att samma dag som han insjuknade, var hans födelsedag så han fyllde 50 år. Så jag säger, grattis! Helt otroligt, 50 år! Det är ju helt fantastiskt. Jag älskar min familj, det gör jag.

 

[Augusti]

Augusti är en månad som jag inte gillar, tyvärr. Det var också då som det regnade mest om jag inte minns helt rätt. Men hursomhelst tänkte jag ta upp en viktig händelse som ägde rum i augusti detta år...

Inläggen om Beach Rocken i augusti finns att läsa här och här.

Vad mer kan jag säga om detta?

Jo, denna event som gick var en av de sista Beatbox-uppträdanden som jag hade och därmed så var det tack och hej då. Det är även här som jag bestämde mig för att avsluta mitt beatboxande.

 

[September]

Bloggen fyllde ett år och som vanligt firade vi det med ett glas läsk! Det var verkligen värt det!

Det är även här som jag fixar in min nya lägenhet som jag köpte från min mamma. Och så var det hasta la vista för Trädgårdsgatan och allt som hände där! Gracias.

Det är även här som "Dark Eddie" gör sina inlägg men idag, vart är han idag?

Och det är även här som den så kallade "Svininfluensan" blir till en Pandemi

 

[Oktober]

Vad mer kan jag säga om oktober?

LYCKAT!!! Tack till alla som var med för den trevliga stunden.

 

[November]

November var verkligen en lugn månad. Men det är även här som pappa flyttar. Och vi hjälpte honom med flytten. OCH DET TOG VERKLIGEN TID!!!

 

[December]

Olle Ytterberg vid Manifestationen i Arboga

[Foto: Edison Henriquez]

Den 10 december anordnades en manifestation runt om i Sverige, för de arbetslösa.

I Arboga tändes det 399 ljus för att representera de arbetslösa här i Arboga.

Både jag och Olle och en rad andra från Socialdemokraterna i Arboga, ABF och LO hjälpte till att ställa och tända alla de 399 ljusen vid Nytorget i Arboga.

Den 20 december insjuknar jag och får ett Virus som gjorde mig förkyld och hostig med smärtor i halsen i en hel vecka och missade återigen Julafton, Juldagen och Annandag Jul med mina nära och kära. Därför kunde jag inte närvara, PGA sjukdom.

 

Nu återstår bara Nyårsfirandet. Och med det så säger jag även tack för detta år.

Året som kallades för Skitåret. Och jag som kallade den ett tag för: 2009, the year of success...

 

//Eddie

 

 

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0