Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [7 okt]

Hej och mycket välkomna till Eddiemans Fredagspub, min personliga blogg på nätet.

Idag är det en hemsk fredag, dock sov jag ganska skönt men när man får läsa på Magazin 24 om att "Tre män knivrånade man på mediciner", ja, då blir man lite smått orolig faktiskt...
Det är så otroligt synd att det händer så mycket negativa saker på just "Österled"... Inte så konstigt att vissa utav den lokala befolkningen tycker att Österled är den nya "Vasastaden" vilket jag tycker är otroligt absurt att säga... Hur kan ni göra en sådan tolkning? Absurt, ja, verkligen... Men nog om detta, det är dags att presentera veckan som gått!

Då har alltså vecka 40 snart nått sitt slut och vi närmar oss vecka 41 som inte bjuder på så mycket mer än att vi snart närmar oss den efterlängtade vintern! Weeehooo! Jag älskar vintern, det kanske ni redan vet men hursomhelst, vintern är den BÄSTA årstiden genom tiderna.
Varför? Jo, för att JULEN är inkluderad! Och julen är en av mina bästa festligheter att fira. Alltid så mycket ljud, dekorationer med mera som julen har att erbjuda... Och jag HOPPAS FÖR GUDS SKULL ATT JAG INTE BLIR SJUK JULEN 2011!! För blir det så, så är det så att jag kanske måste radera bort min FÖRSVARSMEKANISM!!! Och ni vet ju hur den lyder eller hur? Har ni glömt bort det så kan jag återge några utav de artiklar som jag skrivit förut angående denna lilla försvarsmekanism.

Seriöst, blir jag sjuk i år igen så vet jag inte vad jag gör? Jag kanske går till läkaren och undersöker mig eller så får jag helt enkelt vrida på mina så kallade "vanor" när det gäller dessa traditioner...
Men hursomhelst, idag är det oktober och det är lite kvar utav denna fantastiska tradition...

Veckan har bara bestått av pluggande över Folkhälsovetenskap och ett arbete bestående utav en grupp som handlar om droger och varför det är ett folkhälsoproblem... Låter enkelt eller hur? Men tro mig, det är svårare än man trodde det skulle bli. Och de kriterier för att det dessutom ska vara godkänt är hur pass svårare än bara man kunde inbilla sig... Jag menar, herregud, det är väldigt mycket och att avgränsa ett område blir bara värre i slutänden. Men jag försöker och har nu dessutom en mycket viktig bok som jag kan ha som "argument" och "bevis" på att det är ett folkhälsoproblem.
Men bara plugg och eventuellt lite rekreation har stått på schemat och helgen bjuder heller inte så mycket mer än bara plugg.

Men idag är det fredag och då är det bara att njuta den.
Själv ska jag snart ta min dagliga promenad mot ... ehm... Nånstans i Arboga och bara njuta utav den goda musiken jag hör med mp3 i högsta hugg och lurarna i öronen och denna unika "flow" som flödar bland kablarna och registrerade utav min hjärna där jag kan liksom, njuta utav den goda rytmen som musiken erbjuder.

Jaja, nåväl, idag är det en fredag och härmed avrundar jag denna veckas fredagspub. Ha en fortsatt trevlig helg!!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0